Sześciolatki

Wizyta św. Mikołaja i nie tylko…

Mikołajki w klasie to ważne wydarzenie dla wszystkich dzieci. Już na początku grudnia,  przedszkolaki wspólnie z rodzicami  piekły pierniki dla Mikołaja.

 

Natomiast 6 grudnia,  tuż po koncercie Duetu smyczkowego – ,,Roztańczone smyczki”,    na którym dzieci zapoznały się z grupą instrumentów strunowych oraz wysłuchały utworów z różnych stron świata ,

 

w naszym przedszkolu pojawił się długo oczekiwany gość – ,,prawdziwy” Św. Mikołaj.

Najpierw było słychać dzwoneczek, potem  donośne „hou, hou, hou” i pojawił się on – nasz ukochany  Mikołaj!

 

Cała sala powitała Mikołaja głośnym śpiewaniem.

 

Gość z Dalekiej Północy wywołał wiele radości i uśmiechu na twarzach przedszkolaków, obdarowując ich  prezentami.

 

Ale jakie było zdziwienie na twarzach dzieci, gdy za niecałą godzinę pojawił się drugi Św. Mikołaj, który również obdarował dzieci wspaniałymi zabawkami.

Stwierdziliśmy, że byliśmy bardzo grzeczni w tym roku, skoro mieliśmy ,,dwóch Mikołajów”.

Miłym akcentem spotkań  były  wspólne zdjęcia  z naszymi gośćmi.

 

Obiecali, że powrócą do nas za rok.

M.Marut

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA 

                   Duże, małe, kolorowe, puchate i mięciutkie. W piątek 24 listopada pluszowe misie „przybyły”    ze swoimi małymi właścicielami, aby bawić się i uczyć.

          Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem –  Misiem.  Przybyły misie małe, średnie i bardzo duże,  każdy  piękny i wyjątkowy.

          Razem z nimi w dyskotekowych rytmach tańczyły i śpiewały, rozwiązywały misiowe zagadki, ważyły i wykonywały poranną gimnastykę.

                                           Prezentacja multimedialna przybliżyła dzieciom  historię tego święta.

                                              Podczas zajęć plastycznych ,,ubierały” papierowe misie.

         Ten dzień w przedszkolu był pełen  uśmiechu oraz wspólnej zabawy, jednak najwięcej radości sprawił dzieciom sam fakt zaprezentowania swojego misia kolegom i możliwość zabawy z pluszakiem.

M.Marut

       MALI BADACZE – EKSPERYMENTY I DOŚWIADCZENIA Z WODĄ

                Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza.  Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania fascynującego świata przyrody i techniki, a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji. Uwzględniając  treści wychowania przedszkolnego rozpoczęliśmy cykl zajęć pt.,,Mali badacze.”

DOŚWIADCZENIE 1 ,,Co pływa, co tonie?”

Do miski z wodą wrzucaliśmy różne przedmioty: ołówek, kamień, monetę, gwóźdź, piasek, spinacz biurowy, klucz, korek, plastikowy klocek.

Obserwowaliśmy  i omawialiśmy  co dzieje się z tymi przedmiotami, wyciągającwnioski.Wielkość przedmiotu nie ma wpływu na to, czy pływa, czy tonie tylko materiał z jakiego jest zrobiony: duży kawałek styropianu pływał, mała moneta utonęła.

DOŚWIADCZENIE  2.,, Magiczna woda”

Po napełnieniu  szklanki wodą, przykryciu kartką i odwróceniu dnem do góry – woda nie wylała się ze szklanki. Co utrzymało kartkę? Utrzymywaniu się kartki na szklance wypełnionej wodą zawdzięczamy napięciu powierzchniowemu, ale nie tylko. Gdy odwrócimy naczynie, w jego górnej części zauważymy wolną przestrzeń. To powietrze, które zostało ,,rozciągnięte” przez ciężar wody, która chce wypłynąć.

Powietrze wewnątrz szklanki ma mniejsze ciśnienie niż to, które napiera na nią od spodu. Ta różnica ciśnień jest w zupełności wystarczająca do utrzymania kartki.

To samo działanie ciśnienia dzieci mogły zaobserwować w kolejnym doświadczeniu.

Doświadczenie 3.

Napełnioną wodą szklankę przykrywamy gazą, którą mocujemy gumką, przykładamy kartkę i odwracamy dnem do góry. Delikatnie wkładamy wykałaczki – woda nie wypływała.

Sprawdziliśmy również,,  Czy sól wpływa na to, że coś nie tonie?”.

W szklance gdzie była dosypana sól, jajko nie opadło na dno.

Doświadczenia cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego też będziemy kontynuować cykl zajęć ,,Mali badacze” .

M.Marut

Dzień Postaci z Bajek

,,Czy to bajka, czy nie bajka,

Myślcie sobie, jak tam chcecie.

A ja przecież Wam powiadam:

Krasnoludki są na świecie…”

…Krasnoludki i nie tylko – Księżniczki, czerwony Kapturek, Czarownice, Tygryski, Rycerze…  oraz inni nasi przyjaciele. Tak, tak wszyscy oni istnieją w naszej  wyobraźni i nie tylko, bo od samego rana do naszej klasy przychodziły różne postaci z bajek, aby świętować ich dzień.

Przedszkolaki rozpoznawały bajkowe postacie, tytuły bajek, uczestniczyły w konkursach, quizach, odgrywały scenki dramowe. Chętnie też tańczyły do muzyki z różnych bajek.

Dużą frajdę sprawiło dzieciom skręcanie z balonów bajkowych rekwizytów, pod kierunkiem  pani balonowej twister.

Animatorka pokazała jak zrobić: Minionka, samochodzić, żyrafę , miecz .

Dziękuję rodzicom, za przygotowanie strojów dla dzieci.

M.Marut

Lekcja biblioteczna – Podwodny Świat Małej Syrenki

24 października sześciolatki w niecodziennej scenerii przypominającej ,,morski świat” wysłuchały baśni H.Ch. Andersena ,, Mała Syrenka”.

Poprzez zabawy w ,,Baśniowe Syreny”, Fale morskie”, Ośmiornice”, dzieci rozwijały umiejętności ruchowe.

Efektem końcowym zabaw, było złowienie i ozdobienie rybek, które stały się ozdobą naszej galerii.

M.Marut

Wycieczka do ,,Doboszówki”

Dnia 18 października uczestniczyliśmy w wycieczce do Gospodarstwa Agroturystycznego ,,Doboszówka” we wsi Kalenne.

Pierwszy raz toczyliśmy  gliniane naczynia na prawdziwym kole garncarskim. Lepiliśmy również naczynia z glinianych wałeczków.

Wiele ciekawych informacji usłyszeliśmy i zobaczyliśmy na ścieżce edukacyjnej ,,Z życia lasu”. Zwiedzając zagrody dla zwierząt mogliśmy nakarmić i  pogłaskać zwierzątka. Największym wyzwaniem było trzymanie jastrzębia na ręce. Tylko jeden przedszkolak wykazał się wielką odwagą.

DSC02136 (Copy)                   Podczas warsztatów motaliśmy z siana piękne sowy.

Jeździliśmy również wozem i bawiliśmy się na placu zabaw.

,,Najsmaczniejszym” punktem wycieczki było samodzielne przygotowanie pizzy, którą po pełnym dniu atrakcji zjedliśmy ze smakiem.

Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

                                                                                                                                                                 M.Marut

Dzień Marchewki

Dnia 10.10.2017 r. dzieci z  oddziału przedszkolnego obchodziły ,, Dzień Marchewki” pod hasłem:,, Marchewki chrupiemy, bo zdrowi być chcemy”.

Celem tego dnia było przedstawienie i promowanie spożywania warzyw i owoców jako darów natury na przykładzie marchewki, rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole oraz zapoznanie dzieci ze sprzętem gospodarstwa domowego- sokowirówką.

Tego dnia wszystkie dzieci ubrane były w ,,marchewkowe kolory”, a na głowach miały opaski z marchewką.

Wszystkie nasze działania związane były z marchewką. Były zabawy ruchowe, quizy, układanie marchewkowych  puzzli i  tworzenie ,,marchewkowych stworków”.

Po ciężkiej pracy, aby wzmocnić swój organizm, zrobiliśmy pyszny sok marchewkowy i zjedliśmy pyszne ciasta marchewkowe.

Na zakończenie tego bardzo marchewkowego, kolorowego i zdrowego dnia, dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy –            oczywiście- ,, marchewkowe.”

Dziękujemy pani Agacie Tereszkiewicz, pani Marcie Dul i pani Wioli Pikuła za pyszne ciasta marchewkowe.

M.Marut

 

Jesienią w lesie

Pewnego   pięknego,  jesiennego dnia, wybraliśmy się na wycieczkę do lasu. Celem wycieczki było sprawdzenie, czy ,,Pani Jesień” już do niego zawitała.

Dzieci poznawały przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Obserwowały las, który kryje w sobie wiele ciekawych tajemnic. Poznawały różnorodność szaty roślinnej: drzewa iglaste, liściaste, krzewy, mchy. Słuchały odgłosów lasu, a do kącika przyrodniczego zbierały ,,skarby”, które Pani Jesień zostawiła w lesie.

Wycieczka taka, to obserwacja naturalnego ekosystemu świata roślin i zwierząt.

                                                                                                                                                                          M.Marut